1 Eylül 2015 Salı

Sırbistan Gezisi! Kragujevac!

Günaydıın!Geçen iki hafta boyunca yine buralardan uzaktaydım.Sebebini bir yazımda söylemiştim sanırım.Yanlış hatırlamıyorsam eğer..Herneyse bahsetmediysem de geçen haftalarda 8 günlük bir Sırbistan gezisi yaptım.Sırbistan gezisi derken , sadece iki şehrine gittim.İlk 4 gün Sırbistan'ın en büyük dördüncü şehri olan Kragujevac'taydım.Arabadan indiğim an hiç başka bir ülkedeymişim gibi gelmedi açıkcası.Kragujevac küçük ancak sıcacık bir yer.Başlarda çok sıkılacağımı düşündüm ama gün geçtikçe yapacak bir sürü şey gidecek bir sürü yer bulduk.Şehir küçük olduğu için her yere yürüyerek gidebiliyorsunuz.O da olmazsa zaten taksi inanılmaz ucuz öyle böyle değil yani.Biz bir kere bindik onda da baya yine yol gittik verdiğimiz para şaka gibi 4 ya da 5 lira mıydı neydi.Valla birazdan fotoğrafları koyduğumda da göreceksiniz bu gezi tamamen yeme içmeden ibaret.Biz ucuzu bulunca tıkındık da tıkındık.Artık Türkiye'de dışarda yemek yemeye para verdiğim zaman ağlayacağım sanırım.:D
İlk gün Kragujevac'a varır varmaz yemek yemek için bir yer aradık.Arkadaşlarımızdan birinin tripadvisor'dan bulduğu bir restoranı aramak için yola çıktık.Ancak restoran öyle bir yerde ki oraya varana kadar baya umutsuz bir şekilde yola devam ediyorsunuz zira restoran mahalle arasında bir yerde.

Bu caddenin sonu yemeğe varıyor..:)
vee geldik.İçeri girdiğim an böyle bir yerde bu tarz bir restoranın olması beni çok şaşırttı açıkcası.Biz öğlen saatlerinde gitmiştik.Yalnız akşam gitmeyi çok istedim çünkü ortam sanki akşam yemeğine daha uygun gibi geldi bana.
Yemekleri söylemeden önce garson sizden içecek sipariş etmenizi bekliyor.(biz bunu geç anladık biraz:D ).İçeceklerle birlikte bize kuru ekmek ve peynir getirdiler.Tatları gerçekten muhteşemdi.
 Yemek olarak herkes et sipariş ederken ben makarna sipariş edebildim çünkü uçakta atıştırdığım için tam anlamıyla acıkmamıştım.Ama bu bile o kadar fazla geldi ki yarısını yiyemedim.Diğerlerinin tabaklarını gördükçe zaten gözlerim yaşardı.Keşkelerim havada uçuştu resmen.:D

Restoranı o kadar beğendik ki daha kalabalık bir halde tekrar gittik Kıyamam garson 20 kişiyi bir arada görünce sevinse mi üzülse mi bilemedi resmen.Tabi kazandığı parayı düşününce biz gittikten sonra halay çektiklerini düşünüyoruz.İkinci gelişimizde tabi ki et yedim ben de.Porsiyonların büyük olduğunu deneyimlediğimiz için abimle birlikte sipariş verdik.Valla iki kişi için tabaklar çok ideal.Tek başına bitirmek imkansız biraz.Ha bir de bazı yemekler aşırı tuzlu.Kragujevac'ta genel olarak yediğimiz her şey çok tuzluydu.Sipariş vermeden önce sormanızı tavsiye ederim.Daha fazla uzatmadan restorantın adını da söyleyeyim Vodenica.Kişi başı ödediğimiz para da içecekler dahil 30 40 ı geçmemiştir.
Restoran'dan ayrılırken..

Gelelim ikinci favori restoranıma.Burası da bizim kaldığımız otele yürüme mesafesinde olan bir snackbar.Adı da yanlış hatırlamıyorsam Angolo'ydu.İnanılmaz güzel pizza yapıyorlar ve çok çok ucuz.Büyük boy pizza 7 8 lira bir şey.Yine iki kişinin çok rahat doyabileceği büyüklükteler.

Yemekleri bir kenara bırakıp Kragujevac'ta gezdiğimiz yerlere geleyim.Dediğim gibi küçük bir şehir olduğu için gezilecek çok bir yeri de yok aslında.Hem de biz koro festivali için gittiğimizden çok fazla gezemedik açıkcası.Sadece ev sahibi yapan koro bizi bir kiliseye ve mağaraya götürdü.
 Gittiğimiz kilisenin adını tam hatırlayamıyorum ancak bir katolik kilisesiydi sanırım.Etek giymek mecburiydi.Tabi benim yanımda uzun etek olmadığı için şalla idare ettim.:D
 Kilise yemyeşil bir yerdeydi.Zaten buraya gelebilmek için dağa tırmandık resmen.Kilise de öyle aman aman görülecek çok bir şey yoktu bana göre ama ortamı muhteşemdi.
 Bura da mağaraya giderken çektiğim bir fotoğraf.Yeşillikten,oksijenden başımız döndü resmen..
Tüm yeşiller ayaklarınızın altında...

Mağaradan bahsedecek olursam, Tokat'taki Ballıca Mağarası'na gittiyseniz bana göre ondan bir farkı yok.Fotoğraf çekmiştim ancak karanlık çıktığı için buraya koyamıyorum malesef.
                                                                   Şehre dönmeden önce...
Sırbistan gezimin Belgrad kısmını da bir kaç gün içinde yayınlayacağım.Dediğim gibi Kragujevac'ta çok gezmek yerine çok yedik sanırım.Gerçi Belgrad için de aynı şey geçerli ancak yine de orada daha fazla gezecek yer var.Yakın bir zamanda Belgrad postumla burada olacağım..