1 Eylül 2013 Pazar

ERASMUS MACERASI!!

Herkese Merhabaa!
Uzun bir aradan sonra bloguma geri dönmüş bulunmaktayım.Ancak bu sefer farklı bir konseptle burdayım.Takip edenler varsa eğer, önceden moda ile ilgili yazılar yazdığımı bilirler.Ancak bu sefer işler değişti.Şuan postumu Uppsala'dan yazıyorum.Birkaç gün önce üniversitesinde okuyacağım şehre adımımı attım.Böylelikle 10 ay sürecek macerama başlamış oldum.Nereden başlamalıyım bilmiyorum ama bloğumun  Uppsala Üniversitesi'nde Erasmus yapmayı düşünen öğrenciler için yararlı olacağı kanısındayım.Umarım öyle de olur :).
Öncelikle eğer Uppsala Üniversitesine geleceğiniz kesinleştiyse uzun ve yorucu bir dönem sizi bekliyor olacak.Belgelerle uğraşmaktan belki bunalıp , sıkılacaksınız ancak sonradan emeklerinizin karşılığını güzel alıyorsunuz meraklanmayın.Benim bölümümün anlaşması iki dönemlik olduğu için 10 ay boyunca buradayım ancak yarım dönem de mümkün.Yani bu size kalmış.Önemli bir noktaya gelirsek eğer 10 ay burada olacaksanız 'oturma izni' ne başvurmanız gerekli yani vizeye  ihtiyacımız yok.Ancak yarım dönem okuyanlar için vizeye ihtiyaç var.Oturma iznine başvurunuzu tam olarak bu siteden yapıyorsunuz.Başvuru sistemi online olduğu için işler çok kolay ve çabuk gelişiyor.Başvuruyu yaptıktan bir kaç gün sonra gelen maille konsolosluğa gidip parmak izi vermek ve fotograf çektirmek kalıyor geriye..Yaklaşık  iki , üç hafta sonra oturma izniniz de elinize ulaşıyor.Tabi bu işlemlerden önce kalacağınız yurdun hazır olması , bankada belirtilen miktarda paranızın olması ve belgelerinizin tam olması gerek,Belgeler kısmında söylediğim gibi biraz yorulacaksınız ama halloluyor dert etmeyin.Odama geleli daha iki gün olduğu için eşyalarımı yerleştirmeye fırsat bile bulamadım koşuşturmaktan bu yüzden yazımı burada bitirmeliyim işler beni bekler.Bu arada ben Lilla Sunnersta'da kalıyorum.Odam tek kişilik , gayet geniş içinde ihtiyacım olan her şey var.Zaten bir sonraki postumda yurtlardan bahsedeceğim o yüzdennn,

                                                                     takipte kalııın!!! ;)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Copyright © 2014 BiFular BiGözlük

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi